X
Søk
Ledige stillinger
Hjem
A2N
Blogg / aktuelt
Vi ønsker nye digitale markedsførere velkommen!
Full fart på Eiendom
A2N i fortsatt fint driv
Homely høster store gevinster av ny type digital markedsføring
Derfor bør du annonsere på Youtube
NXT/A2N besøker Silicon Docs!
To nye medarbeidere til A2N
Hvordan utnytte Facebook-pikselen
Hvor blir annonsene mine vist i Facebook nettverket?
NXT/A2N kåret til Agency of the Year for 3. år på rad
Hils på våre to nyeste markedsførere!
Størst på boligprosjekter
arkiv
Stort boligprosjekt – Hurum Brygge
4 tips til video i sosiale medier
Annonsering i Snapchat
Programmatic eller Google Display?
Årets byrå 2016 og 2017
Turjenter.no vinner internasjonal pris
Inspirert gjeng tilbake fra Mallorca
Derfor burde du vurdere SSL
Mer om oss
Trippel A - 10 år på rad
Google Premier Partners
Ledige stillinger
Rådgiver performance marketing
Digital stjernedesigner - er det deg?
Personvern
Cookies
Databehandleravtale
Cases
Web
Performance
Markedssjef
Kontakt
Medarbeidere
Ledige stillinger
Undervalg
+
Blogg / aktuelt
Vi ønsker nye digitale markedsførere velkommen!
Full fart på Eiendom
A2N i fortsatt fint driv
Homely høster store gevinster av ny type digital markedsføring
Derfor bør du annonsere på Youtube
NXT/A2N besøker Silicon Docs!
To nye medarbeidere til A2N
Hvordan utnytte Facebook-pikselen
Hvor blir annonsene mine vist i Facebook nettverket?
NXT/A2N kåret til Agency of the Year for 3. år på rad
Hils på våre to nyeste markedsførere!
Størst på boligprosjekter
arkiv
Mer om oss
Trippel A - 10 år på rad
Google Premier Partners
Ledige stillinger
Personvern
Cookies
Databehandleravtale
Hjem
/
A2N
/
Blogg / aktuelt
/
Hvor blir annonsene mine vist i Facebook nettverket?
Facebook nettverket
Hvor blir annonsene vist?
Visste du Facebook-nettverket er større enn bare Facebook? De fleste har fått med seg at Facebook også eier Instagram. Facebook-nettverket består i dag av Facebook, Instagram, Messenger og Audience Network. Annonsører har muligheten til å få levert sine annonser på tvers av alle disse plattformene. De ulike stedene annonsene dine kan vises kalles “plasseringer”.
Standard plasseringene
Facebook:
annonsene vises i nyhetsoppdatering, høyre kolonne, direkte artikler, stories og Marketplace. Dette er alle plasseringer innad i Facebook-plattformen.
Instagram:
annonsene vises i feed eller Instagram Stories
Messenger:
annonsene vises i innboks eller som sponsede meldinger.
Audience Network:
annonsene vises i apper og nettsteder som er en del av nettverket. Her har man både native, bannere og muligheter for ulike videoplasseringer som belønningsvideo og instream-video
Hvilke plasseringer skal man velge?
Hvilke plasseringer man skal velge er litt avhengig av hvilket mål kampanjen har. Ofte lønner det seg å velge mer enn kun én plassering. Da har man flere plasseringer og større muligheter for å få annonsen sin vist.
I Ads Manager har man muligheten til å enten velge plasseringer automatisk eller manuelt. Velger man automatisk vil annonsen vises på tvers av alle standardplasseringene. Her oppnår man ofte effektiv bruk av budsjettet og god kostnadskontroll. Det vil si man kan oppnå en lavere kostnad per klikk enn om man kun velger f.eks. Instagram som plassering.
Dersom du ønsker mer kontroll og vil velge selv plasseringer, kan dette gjøres manuelt. Vi anbefaler da å velge minst 2 plasseringer for å oppnå mest mulig effektiv bruk av budsjettet. Det er også lurt å tenke på at det er mange sider i Audience Network og det er kanskje ikke alle som er passende for din merkevare. Vi anbefaler å bruke blokkeringsliste og ekskludere sider med innhold som det er uønsket at annonsene skal dukke opp på.
Er du usikker på hvordan du skal utnytte hele Facebook-nettverket? Ta kontakt med oss dersom du har behov for rådgivning!
Tweet
Ønsker du bedre resultater?
Send oss en mail
Ønsker du bedre resultater?
Send oss en mail
Try After one minute.......
Navn
Mobil
Epost
Firma
Melding
Melding
Vi tar kontakt med deg så raskt som mulig
*Ved innsending samtykker du til
personvernerklæringen
en del av